Signal Flow is een performance waarin het lichaam zich laat horen en zien. De buik luistert, een vinger plukt aan het sleutelbeen, en vibraties reizen door de huid. Elke geluidsgolf beweegt op en neer, telkens anders en toch eindig. Het lichaam maakt zijn aanwezigheid leesbaar via beweging en resonantie. Resonantie-ontvangers en microfoons van klei, gevormd naar het lichaam, maken de binnenruimte van de buik hoorbaar via aanraking. Deze keramische instrumenten zijn zowel sculptuur als verlengstuk van het lichaam. Vibraties worden opgevangen door water en vloeien in een ronde schaal die op haar beurt rust in handen.
(Geschreven vanuit de buik, in samenwerking met Céline Mathieu.)

Maika Garnica (1992, België) vertrekt vanuit het sculpturale medium om de relatie tussen kunstenaar, toeschouwer en ruimte te verkennen. Variaties in context en interactie laten haar werk voortdurend verschuiven, van sculptuur tot gebruiksvoorwerp of geluidsinstallatie. Ze ontwikkelt prototypes die de complexe wisselwerking tussen vorm en materie onderzoeken en tegelijk nieuwe vormen van communicatie mogelijk maken.